كريزى نت حجازى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

من اجل مصر

من اجل مصر Empty من اجل مصر

مُساهمة  محمدحجازى الأحد فبراير 22, 2009 7:57 pm

[size=24][size=9]
[size=24][size=9]
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

كفايه بقى عشان انا خلاص اتخنئت
من اجل مصر ومن اجل ابى واهلى وابنائى القادمين فى المستقبل المجهول
هو ايه اللى بيحصل يا جماعه
مصر لازم تحارب
مصر خاينه
مصر
مصر
مصر
والغريب ان بعض المصرين صدقوا
عارف ايه مصر مصر دى هى امى
وقبل ما ابدأ عشان محدش يفكر حاجه
انا والله ما عاجبنى حال مصر فى السنوات الاخيره دى
يعنى مش تبع الحكومه
بس اكتشفت انى بحب بلدى اوى
بعد غياب طويل للاخلاق والتاكتف بين المصريين وبعضم رجع المصريين لبعضم تاني وانا اقصد بكدا الشباب من الجنسيين لمواجهة الضغط الخارجي الاجنبي والعربي الذي يقام ضد مصر الان من مظاهرات وحرق للاعلام المصريين ومداهمة سفارات وقنصليات مصر ف العلم العربي .. اول مرة نلاقي الشباب ايد واحدة لمواجهة العرب "" الاغبياء"" فقط وليس كل العرب لان هناك منهم من يعي الموقف الحساس لمصر والاخر الي يهرتل وراء اي كلام يقال ضد مصر زمان كان اي شاب يقول ما يحصل الي يحصل وانا مالي هوا انا الي عامل ولا انا هيجارلي حاجة ما انا زي الفل والباب الي يجيلك منوا الريح سدوا واستريح ولكن بيظهر اصل الشعب المصري ف اوقات الشدة زي المحنة الي احنا فيها دي ....

مع بدايه العدوان على غزه
اللى حذرت منه مصر
وقالت حماس ان مصر مش حذرتنا طب ازاى
ظهرت حمله على مصر تتهمها وتتهم رئيسنا وحكومتنا
بالخيانه والعماله وكانت بدايتها من قناة الجزيره المعروفه بموقفها ضد مصر
قناة الجزيره القطريه ومن هى قطر انها احدى ولايات الولايات المتحده الامريكيه
قطر التى قامت بايصال معونات عن طريق اسرائيل مقابل ظهور وزيره الخارجيه الاسرائيليه على قناه الجزيره
هل يعقل.. بالعقل كده يا اخوانا ابعت معونات اقول للمعتدى والنبى وصلها للمعتدى عليه طب ازاى
حسن نصر الله ما تروح تحارب انتا ولو كنت فاكر انك فرحان بالحرب اللى بينك وبين اسرائيل بالاحصائيات افكرك انتا بسببك ضاعت لبنان بمعنى الكلمه من قتل وتشريد وتدمير للبنيه التحتيه
المظاهرات اللى بتطالب بالحرب فى الاردن طب ما تحاربوا انتوا
فى اليمن والاعتداء على السفاره ما تروحوا قدام سفاره امريكا ولا سافروا حاربوا
الخليج ماتحاربوا انتوا بسم الله ما شاء الله حالتكوا الماديه كويسه احسن من مصر كتير
مصر مش مطلوب منها تحارب كل كام سنه حرب
والكل عارف ان مصر بتمر بازمه اقتصاديه لا تمكنها من اى حرب وبعدين مصر ياما حاربت حاربوا انتوا مره
مع العلم ان الجيش المصرى جيش قوى ولكن لو حصل حرب مش هتبقى مع اسرائيل هتبقى بين مصر واسرائيل وامريكا فمش تتكلموا فى الحرب كتير لانكوا اخر ناس تحكوا عنها وبعدين احنا معانا شهاده من رسول الله اننا خير اجناد الارض فمش يفرق معانا كلامكم صراحه عن قوتنا ولو كانت مصر معها نصف اموال الخليج لاصبحنا قوة عسكرية جبارة تفوق ما نحن علية الان مش معنى كده ان الجيش المصرى ضعيف بالعكس الجيش المصرى من اقوى الجيوش انا اقصد كان يبقى راسه براس امريكا وروسيا بل هيكون اقوى لان الجندى المصرى طبعا خير اجناد الارض وكده عشان محدش يقول انى بقول الجيش ضعيف
وبعدين انتوا اخر ناس تتكلموا ع الحياة العسكرية اساسا لانكم لاتوجد لديكم اية جيوش خالصة من ابنائكم لانكم احبيتم الدنيا اكثر من الاخرة ولية لا ؟؟ ما كل شي تتمنوووا يكون بين ايديكم الاب العربي الوقتي بدل ما يرمي ابنة ف الصحراء يتلقي التدريب العسكري كما قال نبينا لا يجيبولوا السيارة الموبايل ..وكل وشي يريده مدام ربنا فاتحه علية طب عمرك ما فكرت بعد ما تموت ويحصل ازمة اقتصادية وبلدك تفلس والحماية الاجنبية لما تمشي ابنك هيعمل ايه ...انا اقولك هيبيع الي وراه والي اداموا عشان يجيب متطلبات المعيشة ولما يفلس كمان امريكا تزلوا بقي تجيبلوا خيمة ومعزتين وتقولوا ارجع لاصلك يابن الصحراء يابن البدو اوعي تنسي نفسك ويرجعوا زي زمان يجروا ورا الحجاج المصريين ويطلبوا مننا المساعده لو حصل حاجة ادي حكايتكوا الي هترجعولها تاني... يبقي من الاخر انتوا اخر ناس تتكلموا عن مصر وياريت تشوفي الي عندكوا وتبقوا تتكلموا عن الناس والي بيتوا من زجاج ميحدفش الناس بلطوب
اللوقتى جايه دول من 50 سنه مكنش حد يعرفها بالبلدى كده بتتنطط علينا الخليج الملىء بالقواعد الامريكيه بيتهم مصر بالخيانه وعجبى
بتوع حماس اللى بيهاجموا مصر بتكلموا من لبنان والخليج والدول دى عايشين مليونيرات بيظهروا بافخم مظهر وسايبين الشعب بيموت والله ما صعبان عليا غير الشعب
من هى مصر
مصر التى دفعت من دماء اولادها ومن خيرها ومن جهودها الكثير والكثير من اجل العرب ومن اجل فلسطين والان تتهم مصر بالعماله لا والف لا مصر هى ام الدنيا
طب دا بلنسبة لمصر طب بلنسة للعالم العربي الي قايم ف الدينا الوقتي عمل ايه عشان العرب ... ايه الي انتوا عملتوا غير الي بتحلموا بيه بتلاقوووا واخيرا وضحتوا جهلكم للعالم كلوا بتكلموا عن خيانة مصر وانها مسانده للاحتلال الاسرائيلي وانتوا اساسا بلادكم محتلة فكريا واقتصاديا وعسكريا بشكل ظاهر او باخر دا احنا لو جبنا ليكم خيبتكم مش هتكفي ف صفحات ولا مجلدات وليكم عين كمان تقوموا بمظاهرات ضد مصر ... العالم كلوا عامل قيمة ليكم يا بدو الصحراء عشان مصر

وفخر لى ان اكون مصرى
حتى لو لم اعيش فيها ملكا
مصرى وافتخر

[/size][/size][/size][/size]

محمدحجازى
مشرف

http://www.hegazynet.yoo7.com